3 Aralık 2016 Cumartesi

Kadrolar tamam derbi zamanı..


fenerbahçe beşiktaş ile ilgili görsel sonucuKadrolar belirlendi ve derbi zamanı geldi. Şu anda yaptığımız analiz artık maçın son analizi olarak görülmeli. Çünkü oyuncu portföyü ve sistemi kadrolarla netleşti. Daha önce muhtemel kadrolarla olabilecekleri sizlere aktarmıştım. Şimdi ise derbinin şifrelerini oynanmadan çözmeye çalışacağım. Evet bu önemli, oynanmadan !!. Derbiden sonra yapılacak analizler biraz daha hazıra konmak gibi oluyor diye düşünüyorum. Lafı fazla uzatmadan oyuncuların ve sistemin analizini ve tahminimi de yapmak isterim.

Fenerbahçe Kadrosu Analizi; 
Sarı Kanaryaların kadrosu açıklandı. Kalede Volkan oynayacak. Defansta Kjaer, Şener, Hasan Ali ve Skrtel oynayacak. Orta sahada ise, Alper, Josef, Aatıf ve Mehmet Topal olacak. Van Persie ve Sow ileride olacaklar. Hemen şunu belirteyim Volkan yerine Aatıf olması Advocaat'ın hücumu daha çok istemesi anlamına geliyor. Fenerbahçe bu dizilişle ve kadroyla beraberliği asla düşünmediğini ortaya koydu. Sonuç olarak maçta Fenerbahçe baskısı olacak gibi duruyor. Genelde 3.bölge dediğimiz ileride topu tutacak oyuncuların sahada olduğunu görüyorum. Fenerbahçe maçı kazanmak için elindeki tüm silahları kullanmak niyetinde olduğunu gösteriyor.

Beşiktaş Kadrosu Analizi; 
Beşiktaş kadrosunu ele almaya çalışacağım; Kalede Fabri oynayacak. Defans dörtlüsünde Gökhan, Marcelo, Tosic ve Adriano yer alacak. Orta alanda ise; Atiba, Tolgay, Oğuzhan, Kerim ve Querasma oynayacak. İleri uçta Cenk görev alacak. Daha önceki yazımda Kerim kadroda olacak diye tahminde bulunmuştum. Burada şunu söylemeliyim. Kerim gibi, Querasma gibi oyuncuların Fenerbahçe gibi takımlara karşı görev alması son derece yerinde bir karardır. İki takımında oyun anlayışının galibiyete dönük olduğunu söyleyemem. Gökhan Gönül'ün takımda kaptan olarak çıkması da ayrıca farklı bir açı olarak görülebilir. Taraftarın bu seçime değişik tepkiler göstereceğini de düşünüyorum. Ancak profesyonel futbolcularda bu etkiler fazla bir etki göstermemeli.

Fenerbahçe hücum anlayışına dönük bir dizilişte. Beşiktaş ise daha çok oturaklı bir kadroyla, maçı rolantide götürmeye odaklı dizilişle sahada. İki takımdan Fenerbahçe daha etkili ve baskılı bir oyuna hakim taktiğinde olacak gibi görünüyor. Şenol hocanın Fenerbahçe baskısını kırmaya yönelik bir taktik anlayışı içerisinde olduğunu görüyorum. Bu noktada öncelikle tahminim Fenerbahçe ilk golü bulur. İkinci olarak bu kadrodaki kişisel becerileri dikkate aldığımda kırmızı kartın çıkmasının çok yüksek bir ihtimal olduğunu düşünüyorum. Beşiktaş'ta Kerim ve Querasma Fenerbahçe'nin kırmızı kart görmesine neden olacak futbolcular olarak dikkatimi çekiyor. Fenerbahçe'de ise Alper ve Aatıf Beşiktaş'ı karta zorlayacak oyuncular.

Size maç ile ilgili aktardıklarımdan sonra bu kadro yapılarına yönelik tahminlerimi de yapayım. Öncelikle Beşiktaş'ın maçı kazanmasını çok düşük bir ihtimal olarak görüyorum. Yani Beşiktaş galibiyetine ihtimal vermiyorum. Fenerbahçe puan ve ya puanlar alacaktır demekte fayda görüyorum. Daha net bir tahminde bulunmam gerekir ise Fenerbahçe eğer ekstra bir durum olmaz ise maçtan galibiyet ile ayrılır. Böylelikle de Başakşehir' in puan kaybetmesinden sonra zirve yarışında tam bir şenlik yaşanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder