5 Aralık 2016 Pazartesi

Renk Uyumu Fena Değil..

gökkuşağıDiyeceksiniz ki, ne anlama geliyor bu başlık. Söylüyorum bu başlık Fenerbahçe ile Beşiktaş'ın yaptığı derbinin sonrasının yaygara olmadan yaşanması. Bu günlerde gerginlikler biraz sanki azaldı. Bunun nedenleri arasında Ülkemizin bulunduğun geçiş dönemi de olabilir. Ya da Dünya da ve Ülkemizde futbol alanında yaşanan acılar da olabilir. Ya da artık büyük takımların yöneticileri gerçekten büyüklüklerine uygun hareketler yapıyorlardır. 

Futbol yavaş yavaş stil sahibi oluyor.  
Süper ligde oynanan maçların arasında gerginlik seviyesi yüksek maçlar oldu. Tabi ki derbi heyecanı hem futbolumuz açısından hem de taraftar beklentisi açısından yaşandı ve bitti. Hakemleri fazla yormadan, yöneticileri ve hocaları fazla kasmadan yorumlarını ve açıklamalarını yaptılar. Hakikaten biz artık futbolu anlamaya mı başladık ne ? Eğer ben bu şekilde düşünüyorsam demek ki bir şeyler değişiyor. Yazarlar dahi ateşin altına odun atmadı. Sanki sihirli bir güç futbolumuzu desteklemeye başladı. Süper ligde yıllar sonra 4 büyükler haricinde bir takım 13.haftada liderlik koltuğunda. Medipol Başakşehir başarısını sadece iyi yönetimden değil, belkide taraftarı olmamasından alıyor. 

Taraftar itici güç mü ? 
Taraftarın eskiden itici bir güç olduğunu söylüyordum. Ancak şimdi bu şekilde düşünmüyorum. Sadece renklerin savaşını veren stres atmaya gelen bir grup izleyici olarak görüyorum onları. Hepsi için değil, ancak hakemin verdiği takımlarının aleyhine olan pozisyonları hakemi etki altına almak için yuhalayanlara evet. Yıllarca kendi takımlarında ter döken futbolcuları kendine rakip olunca küfürlere boğanlara değil.. Evet aslında söylediklerim ne kadarda açık değil mi ? Peki işimize geliyor mu ? 

Bence gelmiyor. Sanki bizde gerçek futbolu alkışlayacak seviyeye adım atmaya başladık. Her takımın taraftarının her stada gelmesiyle bir akım başladı. Bu akımın adına Renk uyumu diyorum. Ben renk uyumunun sahadaki adalete de sirayet edeceğini düşünüyorum. 6222 sayılı yasa yarım yamalak uygulanırken taraftarın cesaretine de hayranım diyorum. Artık futbola dönüyoruz diyelim ve Avrupa maçlarına konsantre olalım. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder